KARDİYO

Kalp ve kan damarları ile birlikte vücudun dolaşım sistemine “kardiyovasküler” sistem denir. Kardiyo ise bunun kısaltılmış halidir ve kalp, damar ve akciğerleri yoğun bir şekilde çalıştırıp güçlendiren egzersiz türüdür.

Kardiyo çalışmasına örnek vermek gerekirse koşu, yüzme, yürüme, tenis, ip atlama gibi sizin kalp ritiminizin yükseldiği, nefes alışverişinizin hızlandığı tüm egzersiz türleridir.

Kardiyo Esnasında Doğru Nefes Kullanımı

Düzenli nefes alıp vermek önemlidir. Runner’s World’e göre derin nefes alıp güçlü bir şekilde havayı akciğerden iter gibi nefes vermek doğru nefes tekniği. İdman esnasında çok hızlı nefes alıp vermeye başlamak anaerobik yani oksijensiz çalışma yaptığınızın göstergesidir. Kardiyoda asıl hedef aerobik yani oksijenli sistemi kullanmaktır.

Nabız değerleriniz amaç kilo kaybı ise hafif tempoda %60-75 arası, aerobik oksijen için nabız değerleriniz %75-85 değerinde olmalıdır. Anaerobik de nabız değerleri %85 in üstüne çıkmıştır.

Kardiyonun Yararları

Kalbimiz vücudumuzdaki kan dolaşımını sağlar. Aldığımız besinler parçalanıp kana geçer ve kalp ve dolaşım sistemimiz sayesinde bütün dokulara dağıtılır. Kalp kaslarımızın kuvvetlenmesi sayesinde bir kere kalp pompalama yaptığında kan vücutta daha uzun yol alır ve gün içerisinde yaptığımız tüm hareketler için kalp kasımıza ihtiyaç duyduğumuzdan kuvvetli olması ayrıca önem kazanır.

Damar tıkanıkları engellenmiş olur.

Kemik yoğunluğunun artması, kadınlar için menapoz dönemi için önem kazanır.

Doğru beslenme programı ile beraber kilo vermenize, yağ yakmanıza, metabolizmanızı hızlandırmanıza yardım eder.